As Bestas salvaxes

(Castellano a continuación)

As bestas, este animal descoñécese mesmo no noso país a pesar de estar en liberdade e atópanse en perigo de extinción. O cabalo galego de monte, tamén coñecido como garrano, é un animal ancestral e o eixo sobre o que pivota a biodiversidade da contorna no que pasta libremente. É máis baixo e lixeiro, con extremidades máis curtas e densa pelame.

De características primitivas, como as orellas ribeteadas e un poboado bigote no beizo superior que lle permite alimentarse do espiñento toxo. Ademais son territoriais, trazo peculiar deste équido norteño. Por esas características comúns dos cabalos das zonas atlánticas, o zoólogo Felipe Bárcena afirma nunha charla con EFE que debería tratarse como subespecie diferente, o Equus ferus atlanticus, ao que considera única estirpe de cabalo salvaxe que queda no mundo.

Rexistros fósiles sitúano no Pleistoceno e ao redor deles conserváronse manexos tradicionais do monte e costumes milenarias, tal e como demostra a numerosa arte rupestre atopada na que o cabalo é o protagonista.

Os cabalos galegos de monte exercen un papel fundamental para asegurar a conservación do lobo e manter o equilibrio destes depredadores co home e o gando, segundo un estudo do Consello Superior de Investigacións Científicas (CSIC) que destacou o seu importante valor de índole socioconómica.

Neste vídeo podedes ver o maxestoso escenario onde nacen corren e morren libres desde fai miles de anos

As Bestas salvaxes

Castellano

As bestas (caballo en Gallego). Este animal se desconoce incluso en nuestro país a pesar de estar en libertad y se encuentran en peligro de extinción. El caballo gallego de monte, también conocido como garrano, es un animal ancestral y el eje sobre el que pivota la biodiversidad del entorno en el que pasta libremente. Es más bajo y ligero, con extremidades más cortas y denso pelaje.

De características primitivas, como las orejas ribeteadas y un poblado bigote en el labio superior que le permite alimentarse del espinoso tojo. Además son territoriales, rasgo peculiar de este équido norteño. Por esas características comunes de los caballos de las zonas atlánticas, el zoólogo Felipe Bárcena afirma en una charla con EFE que debería tratarse como subespecie diferente, el Equus ferus atlanticus, al que considera única estirpe de caballo salvaje que queda en el mundo.

Registros fósiles lo sitúan en el Pleistoceno y en torno a ellos se han conservado manejos tradicionales del monte y costumbres milenarias, tal y como demuestra el numeroso arte rupestre encontrado en la que el caballo es el protagonista.

Los caballos gallegos de monte ejercen un papel fundamental para asegurar la conservación del lobo y mantener el equilibrio de estos depredadores con el hombre y el ganado, según un estudio del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) que ha destacado su importante valor de índole socioconómica.

En este vídeo podéis ver el majestuoso escenario donde nacen corren y mueren libres desde hace miles de años.

Aviso legal · Política de privacidade · Política de cookies · Condicións do servizo · Normas para o usuario

Scroll ao inicio